Tämä viikko starttasi meidän perheessä lasten sairastupaa pidelle. Nyt on onneksi kuumeet kuumeiltu (toivottavasti) ja vauhti on taas parin kotipäivän jälkeen entisellään. Kipeänä ruoka ei meinaa maistua lapsille, mutta smoothiet toimivat jälleen ja pelastivat monta ”äiti, ei ole nälkä”-hetkeä. Lasilliseen saa kyllä pakattua helposti paljon hyvää energiaa, vitamiineja ja hyvää makua. Ja nyt kun tuli viime postauksessa mainittua se kuuluisa vihersmoothie, niin tässä vielä yksi kombo testattavaksi sitä sorttia, ennen kuin päätät onko se sinun juttu 🙂

Omaa viikkoa on täydentänyt iltapuuhana uusien Les Mills-ohjelmien opettelu, mikä tarkoittaa sitä että koko perhe saa varmasti annoksen täyteen uusien ohjelmien musiikeista ja omassa päässä surraa uudet koreografiat. Työn vastapainona aion ottaa viikonloppuna myös rennosti, ulkoilla ja puuhailla oman perheen kanssa.

Raikas vihersmoothie

  • 1 banaani
  • 1 avokado
  • 1 prk rahkaa
  • maustamatonta jugurttia
  • hunajamelonia
  • pinaattia (Apetit pakastepinaatti-kuutiot)
  • lehtikaalia
  • puolikkaan sitruunan mehu

Kaikki ainekset blenderiin ja sekaisin. Voit laittaa jugurttia, hunajamelonia, pinaattia ja lehtikaalia ihan oman maun ja fiiliksen mukaan. Jos käytät lehtikaalia tai pinaattia ruoan laitossa vähemmän, niin kannattaa aloittaa alkuun maltillisemmalla määrällä. Juokseva hunaja on myös hyvä lisä tähän komboon. Päälle laitoin manteleita sekä hassel- ja saksanpähkinöitä. Helppo väli- tai aamupala-vinkki.

P.S. Olen kirjoitellut blogia nyt kuukauden ajan ja kuulisin sinulta mielelläni palautetta, ajatuksia ja toiveita blogiin liittyen. Kerro minulle mistä olet pitänyt? Mitä toivoisit lisää? Mitä mieleen tuleekaan, sana on vapaa 🙂

2 thoughts on “Nyt kun tuli mainittua se vihersmoothie…

  1. Ihanan näköinen smoothie, kiitos ohjeesta. Itse olen nyt tehnyt näitä soija -tai kauramaitoon ja eivät kaipaa edes rahkaa/ maustamatonta jogurttia mukaansa, mutta hyviä ja ravitsevia ovat. Meillä lapsetkin tekee ”pirtelöitä” itse ja marjat menee siinä sivussa hyvällä halulla, kiva niin 😊

    1. Totta, soija- ja kauramaito ovat hyvä vaihtoehto maitopohjaisille rahkalle tai jugurtille, varsinkin jos ne aiheuttavat vatsavaivoja. Mantelimaito sopii näihin myös hyvin. Ja näin juuri niitä terveellisiä elämäntapoja omaksutaan, kun lapset saavat osallistua ja tehdä itse 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *