Oli se sitten pika-pyrähdys kotona iltapäivällä tai hidas vapaapäivän aamu, on yksi ylitse muiden joka toimii välipalana aina vaan. Ja se on smoothie! Nopeaa, helppoa, terveellistä, täyttävää ja niin hyvää! -Kuulostipa se melkein tv-shopin mainokselta.

Lapsiperheessä smoothieen on helppo ”piilottaa” paljon sellaista, mikä ei välttämättä maistuisi lapsille sellaisenaan ja totutella erilaisiin makuihin pikku hiljaa. Banaanin tuttu maku nimittäin naamioi voimakkaat maut miedommaksi. Ja näin syysflunssan juhlakautena nämä vitamiinipommit ovat myös oiva ase tauteja vastaan.

Meillä smoothiet ovat koko perheen kesto-suosikkeja. Niihin ei kyllästy, koska niitä voi tuunata oman maun ja mielikuvituksen mukaan. Paras osuus taitaa kuitenkin olla se blenderillä ”hurruuttelu”, josta lapset jaksavat aina kisailla.

Tämä marjasmoothie on koostumukseltaan paksumpaa ja se on helpoin lusikoida ääntä kohti. Tästä annoksesta riittää mukavasti neljälle nälkäiselle suulle.

Marja-smoothie

Purkki maitorahkaa

Avokado

Banaani

Luonnon jugurttia oman maun mukaan

Yht. 2-3 dl musta- ja punaherukoita, mustikoita ja tyrnimarjoja

Kaikki aineet blenderiin ja sekaisin.

(Päälle pellavansiemenrouhetta, suositus max. 1 rkl/päivä)

Millaisia ruokaan liittyviä postauksia haluaisit blogista lukea?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *